Loistavassa saassa pyoriteltiin Rogainia Sepon kylvemien rastien perassa, joita talla kertaa oli oikein maukkaasti suburbaanilla alueella. Eka puolikkaan suunnitelma oli selkea ja alun bonustehtav rastien haun jalkeen sai lahtea rauhassa isse issekseen ajelemaan kohti Jaaliin suuntautuvia rasteja. Alkumatka 1.54 kohdalle meni kivasti vkoota ajellen ja suuremmitta ongelmitta. Pienta varman paalle ajelua parilla valilla. Samalla mietintaa, mika on loppumatkan reittitaktiikka: "Kalimenojan varteen ei pitas kevaalla menna". No sitten lakipisteessa 51:lla GPS-seuraimen nro 13 karma toteutui: takarengas tussuna ja eipa siina, renkaan vaihtoon. Sehan ei sitten meikalaiselta sujukkaan vauhilla, vaan aikaa tuhraantui LIIKAA. Paljon. Ja samalla kirosin mukaan pakkaamani minirocketti pumpun alimpaan hlvettiin. En tiija kuinka monta tuhatta nylykytysta silla pitaa vetaa, jotta saa kunnon paineen maastorenkaaseen?! Savu nousi paasta ja sykekin pysyi renkaan paikkauksessa aeroopisella kynnyksella! Paikkausta pitas reenata pitkia vetaen kumia vanteelle tuntikaupalla matalalla sykkeella...
No, Sain jonnin verran ilmaa renkaaseen, mutta huomatakseni kohta, etta liian vahan. Pyora mulujusi ja seuraavan rastin oton jalkeen se oli tussu taas. Olin saanut runnottua prestan venttiilin soiroksi eika se pitany ilimaa... uus sessio. Minirocketti jauhaa... ja paassa soi Sakkijarven polokka. Uusi 1000x nylykytys ilimaa hifi pumpulla, nyt sentaan jo ilmaa alkoi olla 2,5 baria renkaassa ja eiku syke vkoolle ja taas menoksi. Minirocketti tuli raketti ja emme tapaa enaa renkaan vaihossa. Jos kumi menee, kavelen loput. Tai soitan taxin. Tai Antin. Ja mennaan jaahylle Teron paariin.
No, viela yritysta. #92 oli hauska rasti... jalkeenpain nahtyna siina oli sumpussa meleko maara ihmisia ettimassa maen lakea. Se loytyi itella ihan ok ja sitten... Tunti ja vartti aikaa. Ois kannattanu istahtaa kannon nokkaan ja miettia vaikka vartti. Mutta ei. Taysilla Kalimenojan varteen, jonka ounaksuin pahaksi. Mutta se oli viela pahaakin pahempi: mutavellia puolimetria kilometritolokulla. Subtrooppista Oulua. Nyt sai Muddy-X tosi kasteen. Seppo ois kylla voinu antaa talta valilta MUDDY-bonukset - pyora ja ukko oli totaali rapakuorrutuksessa tuon kohtalokkaan valin jalkeen. Tai tama patka ois voinu olla bonus muddy-EK.
Eika siina kaikki. Jarjen valo summeni ja mudasta noustua painoin kohti aarimmaista 9 pisteen rastia sen kummemmin enaa mitaan miettimatta tahi laskematta. Hapotti ja ramppaili. Niin se pitaakin... Niemen karjesta kauniisti pisteet talteen, mutta sen jalkeen eihan aikaa ollu enaa ku rapiat puoli tuntia ennen penalteja. Bon vojaaz, muddy-x 2 tunnelmissa - sakkoja vai ei, haenko viela jonkun nopian pisteen, syke anakynnyksella, pyora ei liiku tarpeeksi lujaa... Mahtavaa. No, koukkasin yhden kuutosen viela kun laskin etta pikku vastaisesta huolimatta enempi tulee lussaa...
N. 76km, 5300 kcal kulutettuna, 5 litraa hikea valuttaneena ja satoja tonneja Kalimen kuraa nahneena kiitokset Sepolle loisto rogainista.
KPaksumaha
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti